جلسه روحانیان مجلس با آیةالله مهدوی کنی

-مجلس نهم:17

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر، ضمن تشكر از رييس مجلس خبرگان، به موضوع مهم وحدت ميان اصولگرايان در انتخابات آتي مجلس اشاره كرد و گفت: وحدت اصولگرايان با محوريت جامعتين براي انتخابات آينده بسيار مهم و پراهميت است؛ چرا كه جامعتين در جهت خط ولايت و رهبري پيش مي‌روند و مي‌طلبد كه بزرگاني مثل آيت‌الله مهدوي كني با توجه به نقش مهمي كه در اين ميان دارند، به وحدت اصولگرايان كمك كنند.


جمعي از روحانيون مجلس شوراي اسلامي عصر امروز با آيت‌الله مهدوي كني رييس مجلس خبرگان ديدار و در خصوص مسايل مهم روز كشور با وي گفتگو كردند.


* برخي جريانات انحرافي قصد تصرف مجلس و رياست‌جمهوري آينده را دارند


به گزارش فارس، در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر، ضمن تشكر از رييس مجلس خبرگان، به موضوع مهم وحدت ميان اصولگرايان در انتخابات آتي مجلس اشاره كرد و گفت: وحدت اصولگرايان با محوريت جامعتين براي انتخابات آينده بسيار مهم و پراهميت است؛ چرا كه جامعتين در جهت خط ولايت و رهبري پيش مي‌روند و مي‌طلبد كه بزرگاني مثل آيت‌الله مهدوي كني با توجه به نقش مهمي كه در اين ميان دارند، به وحدت اصولگرايان كمك كنند.


وي همچنين افزود: از هم اكنون برخي گروهها و جريانات انحرافي خيز برداشته و قصد تصرف مجلس و سپس رياست جمهوري آينده را دارند كه البته با توجه به سطح بينش و آگاهي مردم راه به جايي نخواهند برد.


* عملكرد مجلس هشتم در مسير انقلاب بوده است


در ادامه محمدحسن ابوترابي فرد با بيان اينكه آيت‌الله مهدوي كني به جهت قبول مسئوليت در مجلس خبرگان، ايثار كردند، گفت: مجلس هشتم همواره در مسير انقلاب، تحكيم جايگاه انقلاب در سطح بين‌المللي و نيز تجكيم جايگاه رهبري حركت كرده و در ديدار اخير با رهبر معظم انقلاب نيز شاهد بوديم كه ايشان از مواضع خوب مجلس در سطح بين‌المللي قدرداني كردند.


وي همچينين بر نقش روحانيون مجلس در اين خصوص تاكيد كرد.


* فاصله گرفتن از روحانيت و خط امام(ره) شدني نيست.


حجت‌الاسلام مصباحي مقدم نيز در اين ديدار گفت: در برخي مقاطع بخشي از جريانات تصور مي‌كردند كه مي‌توانند مستقل از علما و روحانيت در صحنه سياسي كشور حضور پيدا كنند، اما شرايط كشور نشان داد كه هرگونه فاصله گرفتن از روحانيت و خط امام(ره) شدني نيست.


* اميدواريم نقش روحانيون در مجلس آينده بيشتر باشد


حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي ديگر نماينده روحاني مجلس بود كه در ديدار با آيت‌الله مهدوي كني، بر نقش تاثير گذار وي در ايجاد وحدت ميان اصولگرايان تاكيد كرد و افزود: آيت‌الله مهدوي كني هم در بين اصولگرايان و هم در بين اصلاح‌طلبان مقبوليت بالايي دارند و نقش ايشان در صحنه‌ هم‌راستايي و ايجاد وحدت در جريان اصولگرا بسيار مهم و حائز اهميت است.


وي ادامه داد: همه‌ مردم به اين مهم پي برده‌اند كه روحانيت به دنبال پست و مقام نيستند، بلكه به دنبال خدمت‌اند و در حال حاضر فضاي جامعه به نفع روحانيت پيش مي‌رود و اين به دليل آن است كه روحانيت از امتحانات مختلفي كه در طول سال‌هايي كه از انقلاب مي‌گذرد، سربلند بيرون آمده‌اند و اميدواريم در مجلس نهم حضور روحانيت پررنگ‌تر و پراثرتر باشد.


* عقلا و علماي كشور بايد مسايل و مشكلات را حل كنند


حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي نيز در ادامه اين ديدار با بيان اينكه تداوم ديدار نمايندگان مجلس با اعضاي خبرگان مي‌تواند بسيار موثر و راهگشا باشد، تصريح كرد: امروز در جامعه نگراني‌هايي به دليل وجود برخي مسايل ديده مي شود كه حل اين نگراني‌ها مستلزم رصد درست و دقيق است كه اين مهم مي‌طلبد تا عقلا و علماي قوم دور هم جمع شده و مسايل را بررسي كنند.


* جريان انحرافي به دنبال روحانيت‌زدايي در جامعه است


حجت‌الاسلام سيد يونس موسوي نيز در اظهارات كوتاهي گفت: امروز جريانات انحرافي و جريان فتنه تقريبا با هم هم دست شده و سعي دارند تا با همكاري و تعامل، افراد دلخواه خود را وارد مجلس كنند.


وي با بيان اينكه اين جريانات به دنبال روحانيت زدايي در جامعه هستند، تاكيد كرد: در ليست هايي كه اينها براي انتخابات آماده كرده‌اند، هيچ خبري از روحانيون نيست.


وي نيز پيشنهاد كرد تا در جلسات متعدد، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان مجلس خبرگان با يكديگر ديدار و گفتگو داشته باشند.


عليخاني: اصلاح طلبان برنامه اي براي انتخابات مجلس ندارند


حجت‌الاسلام قدرت‌الله عليخاني آخرين فردي بود كه در اين ديدار پيش از آيت‌الله مهدوي كني سخن گفت و ضمن مخالفت با سخنان سيد يونس موسوي، اظهار داشت: طي سه دهه گذشته روحانيون كارنامه قابل قبول تري از افراد غير روحاني داشتند و من معتقدم بايد در انتخابات رياست جمهوري آينده كه ان‌شاءالله زودتر هم باشد، يك فرد روحاني انتخاب شود.


عليخاني افزود: روحانيون در مقابل رهبري تواضع بيشتري دارند و حداقل ظواهر را حفظ مي‌كنند هرچند شايد در پشت سر گاهي ناخلفي بكنند.


وي با بيان اينكه بنده بيش از 50 درصد خود را اصولگرا مي‌دانم، افزود: من گهگداري با برخي اصولگرايان نيز حتي در خانه خود جلساتي دارم و معتقدم برخلاف آنچه آقاي موسوي گفت، جريان اصلاح‌طلب هيچ برنامه‌اي براي حضور در انتخابات نداشته و هيچ ارتباطي هم با احمدي نژاد و اطرافيان او ندارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا